Kempelen Farkas Gimnázium (Budapest) kerékpáros vándortáborai

Eddigi táboraink

Itt  mesélünk röviden az eddigi nyári önellátó kerékpáros vándortáborainkról. Mindegyikről csak egy kicsit...

24 nyár 43 kerékpáros vándortábora:

(A képek csak illusztrációk, nem az adott táborban készültek...)

1991. Kelet-Dunántúl I. (amikor valami elkezdődött...)

Az első táborunk egy diák kezdeményezésére szerveződött az utolsó pillanatban. Úgy vágtunk neki ennek a 7 napnak, hogy szinte senkinek sem volt korábbról tapasztalata egy ilyen jellegű táborról. Ráadásul igen vegyes csapattal indultunk el: diákok és külsősök, kisebbek és nagyobbak - de főleg középiskolás korúak. Ettől volt érdekes - de egy kicsit nehéz is. Igazi felfedező tábor volt ez. Felfedeztük ezt az útvonalat - felfedeztük ezt a táborozási formát. (szállásaink)

1992. Kelet-Dunántúl II. (ahova már felkészültebben és kisebb emberkékkel indultunk el...)

Ezt a tábort már megszerveztük! Egy napos kirándulásokon vettünk részt ősszel és tavasszal sok-sok gyerekkel, majd a szép lassan - főleg 6. és 7. osztályos gyerekekből - kialakult csoporttal két napra elmentünk a Pilisbe sátorozni. Az előző évi útvonalat és szálláshelyeket szinte teljesen megtartva egy 10 napos tábort szerveztünk nyár elején. Az útvonal és a látnivalók sora kezdett letisztulni. (szállásaink)

1992. Dél-Dunántúl I. (ahova Óbánya miatt indultunk el...)

Augusztusban újra elindultunk azzal a csoporttal, amellyel a kelet-dunántúli útvonalat az előző évben felderítettük. Azért esett a választásunk a Mecsekre, mert mindenféleképpen szerettünk volna eljutni Óbányára, ahol már többen is jártunk korábban, s nagyon szép emlékek fűztek minket ahhoz a faluhoz és a környékéhez. 2 nap alatt tekertünk le kisebb-nagyobb utakon a hegységig, s bejártuk a nagy részét, majd 4 nap alatt értünk haza. (Velük ilyen összetétellel a következő években már nem mentünk új útvonalon.) (szállásaink)

1993. Dél-Dunántúl II. (amikor egy csapat nagyon összerázódott...)

Ebben az évben az előző évben kialakult kis csapattal mentünk a Mecsekbe. Négy újoncunk is volt ebben a táborban - főleg az osztálytársak elmesélései csalták el velünk őket. Az útvonal annyiban módosult, hogy Hidas-Bonyhádig vonattal mentünk, s csak onnan tekertünk a hegyekbe. Pásztor-forrásnál és Csurgón is pihenőnapot tartottunk. Az elsőnél éppen jókor, mert egész délelőtt zuhogott az eső, a másodiknál Komlóra mentünk le a tiszta ruhákért és postáztuk a szennyest Budapestre. (szállásaink)

1994. Nyugat-Dunántúl I. (amit a gyerekekkel együtt terveztünk...)

Ez már a harmadik tábora volt a többségnek, tehát voltak már a gyerekek akkorák és volt annyi tapasztalatuk, hogy teljesen új útvonalon haladjunk, amit még nem járta be és próbálta ki senki előttünk. Legfőbb célunk a Sziget-köz érintése és az Örség bejárása volt. Győrig mentünk vonattal, majd egy kis sziget-közi kitérő után délnek vettük az irányt. Több napig az Őrségben tekertünk, onnan a a Zala-völgyben haladva a Kis-Balatonig jutottunk, s a Balaton déli partján jöttünk haza. Ezt a tábort pihenőnap nélkül csináltuk végig, s két újonunk is volt. Az útvonalat erősen átalakítottuk a következő években. (szállásaink)

1995. Észak-Magyarország I. (ami nem túl jól sült el...)

Negyedik táborukba jöhettek azok, akik kezdetekben kapcsolódtak be ebbe. Két újoncot is avattunk. Nagyon nehéz terepen, pihenőnap nélkül haladtunk Ózd magasságáig, majd onnan vissza az Északi-középhegység déli részén. Végig nagyon rossz időnk volt, alig telt el nap eső nélkül. Így, ebben a formában ezt az útvonalat nem tartottuk meg. (szállásaink)

1995. Kelet-Dunántúl III. (amikor egy új csoport kialakítása kezdődött el...)

Elindítottunk egy új csoportot ezen év augusztusában. Két egynapos és egy kétnapos túrával készültünk az útra még a tavasszal. Fura, de még az idősebb segítők is újoncok voltak, de nagyon jól beváltak. Vérteskozmán, Zamárdiban és Agárdon volt egy-egy "pihenőnapunk", de ezeken a napokon is sokat tekertünk - de nem cuccal. A következő években oly sokszor használt alcsútdobozi szállásunkat ekkor fedeztük fel. (szállásaink)

1996. Kelet-Dunántúl IV. (amikor még egy csoportot szédítettünk el...)

Újabb csoportot alakítottunk ki - főleg hatodikosokból. Az előkészítő túrákat sikeresen megcsináltuk velük is. Kísérő segítőink ugyanazok voltak itt is, mint a tavalyi új csoportnál. Annak ellenére, hogy a 11 napból nyolcon esett az eső, igen jó tábort szerveztünk. Szinte teljesen az előző évi útvonalat és programot valósítottuk meg. (szállásaink)

1996. Dél-Dunántúl III. (amikor az előző évi új csoporttal újra  útra keltünk...)

Az előző évi új csoportot vittük el a Mecsekbe. Újoncot is avattunk. Újra úgy teljesítettük az útvonalat, hogy végig kerékpárral haladtunk - még lefelé is. Óbányán a kedvenc házukban töltöttünk egy éjszakát - pont aznap este zuhogott az eső, de nagyon ám! Pihenőnapunk most csak egy volt - Pásztor-forrásnál, s azon a délutánon is esett az eső. (szállásaink)

1996. Észak-Dunántúl I. (amikor a legelső csoport lelkes tagjai vettek rá erre az útvonalra...)

A legelső - kisebbekből kialakított - csoportunk egyik fele immár 10-es lett erre az évre, s a kezdeményezésükre ötödször is elindultunk velük kerékpáros vándortáborba. Két újonc is csatlakozott hozzájuk, de mivel az évek alatt ez a csoport nagyon megfogyatkozott, így nem voltunk túl sokan. Egy nagy háromszöget tekertünk végig: három nap alatt eljutottunk a Fertő-tóhoz, azt megkerültük, majd 2-3 nap alatt a Balaton csücskéhez mentünk, onnan pedig az északi parton - egy pihenőnap beiktatásával - hazamentünk. (szállásaink)

1997. Kelet-Dunántúl V. (amikor a vegyes összetételű csoport nem jó megoldásnak bizonyult...)

Újabb csoportot indítottunk el, de a csapat igen vegyesre sikeredett, mert a hatodikos és a hetedikes újoncok mellett még az ezt az útvonalat már teljesítő hetedikesek is jöttek. Az egyik "pihenőnap" szálláshelye változatlanul Vérteskozmán volt, de a másik kettő helye változott: a Balatonnál Kenesén, a Velencei-tó közelében pedig Pusztaszabolcson aludtunk 2-2 éjszakát. (szállásaink)

1997. Észak-Dunántúl II. (amikor a második csoportunkkal is megkerüljük a Fertő-tavat...)

Ez is vegyes csoport volt, mert két régebbi csoport tagjaival újoncok is elindultak velünk. Szinte ugyanazt az utat jártuk be, mint az előző évi csoporttal, csak a "pihenőnapunkat" kényszerből már a második nap ki kell vennünk, mert nagyon rossz idő lett és külsőt is kellett szereznünk. Még a harmadik és a negyedik nap is esett, s csak a harmadik napon ettünk meleg levest, s negyediken sikerült először rendesen fürödnünk... (szállásaink)

1997. Dél-Dunántúl IV. (amikor a már véglegesnek tűnő útvonalon is lehet változtatni...)

Azzal a csoporttal és néhány újonccal indultunk el, akik az előző évben a kelet-dunántúli útvonalat teljesítették. Kicsit megkavartuk az előző években kijárt útvonalat, mert nem mentünk Óbányáig második nap, hanem Kakasd közelében aludtunk, majd két - nem egymást követő - éjszakán a Pásztor-forrás rétjén aludtunk. Ebben az évben találtuk ki, hogy a Jakab-hegyre is fel lehet menni kerékpárral, bár ekkor még csak egyet aludtunk ott. Ezektől a változtatásoktól és az időnkénti elázásoktól sokkal izgalmasabb lett ez a tábor. (szállásaink)

1998. Kelet-Dunántúl VI. (amikor kicsit saját szórakozásunkra indultunk el a legismertebb útvonalunkon...)

Ebben az évben egy kis csapattal - amelyet kisebbek és nagyobbak, sok tábort megéltek és újoncok egyaránt alkottak - jártuk be ezt az útvonalat. Az útvonalon a közepe felé módosítottunk, mert a Cuha-patak szurdokára is kíváncsiak voltunk, ezért inkább feladtuk a velencei-tavi "pihenőnapot", s egy nappal tovább maradtunk a Bakonyban. Félelmetes éjszakát éltünk át a megáradt patak partján folyamatos villámlás és mennydörgés közepette. A Balatonnál viszont igazi pihenőnapot tartottunk, egész nap lógattuk a lábunkat - ki a telken, ki a vízparton. (szállásaink)

1998. Balaton-felvidék I. (amikor a harmadik és a negyedik csoport összevonódott...)

Újabb útvonal bejárása és felderítése várt ránk ebben az évben. Tavasszal megterveztük, nyáron pedig bejártuk. Többször is érintettük a Balatont egy-egy fürdés kedvéért, de igazándibul inkább a parttól távolabb haladtunk és éjszakáztunk. Sok-sok kis falut, templomot, romot látogattunk meg a 10 nap alatt. Még a Keszthelyi-hegységben is jártunk, onnan fordultunk vissza. (szállásaink)

1998. Dél-Dunántúl V. (amikor újra vegyes a csapat...)

Újabb vegyes csapattal keltünk útra.  Újítás megint történt az útvonal bejárásában, mert kipróbáltuk az Etelka-forrás rétjét éjszakázni - bevált. Kipróbáltuk a két éjszaka eltöltését a Jakab-hegyen. A köztes napot pécsi gyalogos-buszos kirándulással töltöttük el - megnéztünk mindent a városban, ami csak egy fél napba belefért: a Dzsámit, a fontosabb múzeumokat, a Barbakánt és a Székesegyházat. Az utolsó napra hosszabb távot hagytunk: 85 km-t tekertünk hazáig. (szállásaink)

1999. Balaton-felvidék II. (amikor a tábor nem minden pillanatban felhőtlen...)

Újra bejártuk ezt az útvonalat, s egyenlőre utoljára. Kisebb módosítások az előző évihez képest balatonparti szállások miatt szükségesek voltak, illetve a tábor vége felé az időjárás és szerelési problémák is közbeszóltak - időnként rövidíteni és egyszerűsíteni kellett. (szállásaink)

1999. Bükk-Aggtelek I. (amikor minden összejön, különösképpen a csapat és a lelkedés...)

Bár csak 5-en mentünk felderíteni ezt az útvonalat, mégis ez volt az egyik legjobb táborunk. Végig nagyon lelkes, talpraesett és jókedvű volt a csapat. Élveztük a tervezést, a felderítést, az újítást és a problémamegoldást minden pilllanatban. Füzesabonytól a Bükkön át Aggtelekig, majd onnan egy másik útvonalon újra a Bükkön át Miskolcig tekertünk. Nagyon sok mindent láttunk és sokfelé bejártunk a 11 nap alatt. (szállásaink)

1999. Dél-Dunántúl VI. (ahol kipróbálhattuk a vállon cipelt kerékpár "örömét"...)

Majdnem csak egy osztályból került ki a kis csapat. Tapasztalatuk igen eltérő volt, kinek a harmadik, kinek a második, kinek még csak ez volt az első ilyen tábora. A Jakab-hegyre vezető út igen izgalmasra sikeredett, mert az egyik kerék agya felmondta a szolgálatot, így egy cuccot egy másik kerékpáron és egy kerékpárt pedig vállon kellett felvinni. A "pihenőnapon" Pécsett vettünk új kereket. Az útvonalon csak a végén módosítottunk, mert hazafelé kihagytuk a kishajmási - vasút melletti igen izgalmas és hangos - szálláshelyet, s rögtön a következőhöz tekertünk. (szállásaink)

2000. Kelet-Dunántúl VII. (amikor ötödik "kis" csapatunk formálódott...)

Sok év után újra új - fiatalokból álló - csoportot indítottunk útnak. A csoport összlétszáma rekordnak számított, mert még sose voltunk 17-en egyszerre egy táborban. Érdekesség, hogy az egyik segítőnknek ez volt a 7., a másiknak a 9. kerékpáros vándortábora. A nagy létszám ellenére nagyon jó kis tábor kerekedett ki a végén belőle. Kivételesen a déli parton volt a Balatonnál a "pihenőnap" szállása. Az utolsó előtti napon szálláshelyünkön maradtunk és pihentünk, hisz nagyon nehéz 9 nap volt mögöttünk jó néhány kilométerrel. (szállásaink)

2000. Nyugat-Magyarország II. (amikor a létszám és a lelkesedés fordítottan arányos...)

Csak négyen mentünk ebbe a táborba, mert a tavalyi bükk-aggteleki csoport egyik tagja éppen külföldön tartózkodott. Celldömölkig vonattal mentünk, második nap Kőszegnél kiléptünk Ausztriába és felmentünk az Írott-kőre. Majd eltekertünk az Őrségbe, ott barangoltunk néhány napot. Táborunkat a 7. napon Tapolcán fejeztük be, s vonattal jöttünk haza. (szállásaink)

2000. Bükk-Aggtelek II. (ahova kisebbek és nagyobbak együtt mentek...)

Szinte ugyanúgy jártuk be ebben az évben is ezt az útvonalat, mint az előzőben, de az összeszedett tapasztalatok birtokában a felesleges kitérőket nem tettük meg, így gyorsabban tudtunk haladni. A csapat érdekessége volt, hogy a nyár eleji újoncok közül hárman is eljöttek ebbe a táborba is, mert kedvet kaptak ehhez az élethez. Újra Füzesabonytól Miskolcig tekertünk, persze sok-sok kilométert megtéve közben. (szállásaink)

2001. Kelet-Dunántúl VIII. (amikor szinte többen voltak a segítők, mint a kicsik...)

Újabb fiatal csoportot hoztunk létre. Sok idősebb diák jött el velünk segíteni. A Vértesben nem Vérteskozmán volt a "pihenőnapunk", hanem Gánton a Gránás turistaszálló udvarán sátoroztunk kétszer. Onnan tekertünk nagyobb cuccok nélkül egyet a hegyekben. A tihanyi nap nagyon jól sikerült, és velencei-tavi kirándulás ügyességi versenye is Nadapon nagy élmény volt mindenkinek. (szállásaink)

2001. Dél-Dunántúl VII. (amikor minden olyan jó volt -TÉNYLEG! -, hogy előbb jöttünk haza...)

Az előző évben létrehozott csoport ebben az évben itt folytatta a túrázást. Újoncunk is volt megint. Sárbogárdig vonattal mentünk első nap és onnan kezdtük meg a  tekerést. Természetesen megint módosítottunk az útvonal teljesítésében máshol is, mert bár a Jakab-hegyről megint Nagykónyiig mentünk, de utána egy újabb szállást hagytunk ki, s rögtön Agárdig tekertünk. Több, mint 100 km... Így lett az évek alatt a 12 napos táborból fokozatosan 10 napos. De így is jó, sőt... (szállásaink)

2002. Kelet-Dunántúl IX. (amikor megint sok-sok állandó és ideiglenes segítőnk akadt...)

Újabb csoportot sikerült elindítanunk ezen az útvonalon.Az útvonalunk annyiban módosult az előző éviekhez képest egyrészt, hogy Vérteskozma és Gánt után ebben az évben a vértesi "pihenőnap" szállása Csókakőn volt, s ott töltöttünk két éjszakát, másrészt a Balatonnál két teljes napot voltunk, mert az egyiken Tihanyt jártuk be, a másikon pedig a parton tartózkodtunk egész nap. A Velencei-tónál kivételesen nem volt "pihenőnap". (szállásaink egy-egy fényképpel)

2002. Dél-Dunántúl VIII. (amikor többször is módosítanunk kellett az útvonalon...)

Ebben az évben szülők vitték le gépkocsikkal a csoportot Cecéig és onnan indult a tábor. Az eső egyszer nagyon közbeszólt a táborprogram alakításában, mert Etelka-forrásnál olyan eső kapott el minket reggel, hogy az összepakolás új módozatát is ki kellett találnunk (egyesével és gyorsan bontani...), majd a bitumenes útig olyan sárban küzdöttük fel magunkat egy óra alatt, hogy utána nem lehetett más a döntésünk, minthogy visszamegyünk Pásztor-forráshoz rendbe szedni magunkat. S így a csurgói szállást, a Zengőt és Püspökszentlászlót is ki kellett hagynunk. De attól kezdbe az időjárás már velünk volt. (szállásaink egy-egy fényképpel)

2002. Bükk-Aggtelek III. (amikor az első 4 nap rettentő nehéz volt...)

Az eddigi legnehezebb 4 napot éltük át ebben a táborban. Minden nap olyan kiadós és hosszú eső áztatott el minket, hogy a fizikai teljesítőképesség határát súrolva teljesítettük a napi távokat. Emellett még minden napra jutott valami extra dolog: 1. nap megbetegedett az egyik segítő és az egyik táborozó, így második nap egyikük végleg, másikuk átmenetileg elhagyott minket, negyedik nap reggelére a két segítőnk kerékpárját ellopták, majd egy kerékpár hajtókari agya ment tönkre, este pedig az egyik külső szakadt ki nagyon - mindkettőt budapesti segítséggel sikerült orvosolnunk. 5. naptól kezdve minden szép és jó lett. (szállásaink egy-egy fényképpel)

2003. Bükk-Aggtelek IV. (amikor a csapat nagyon szépen vizsgázott...)

Már harmadszor keltünk útra ezzel a csoporttal, s egy nagyon jó tábort csináltunk. Gyorsan haladtunk, s mindent megnéztünk, amit csak terveztünk. Az eső mindig jókor ért utol minket: Aggteleken, amikor már álltak a sátrak és a vacsoránkat főztük a főzőhelyiségben, Martonyi-hegyen, amikor már mindennel kész voltunk este, s Rudabányán, amikor egy fedett buszmegállóban ebédeltünk. A miskolc-tapolcai barlangfürdőzések - mint minden évben - nagyon jól estek a testnek és a léleknek. (szállásaink egy-egy fényképpel)

2003. Dél-Dunántúl IX. (amikor nem mindig a terep volt a jó hangulat legnagyobb akadálya...)

Az előző évi csoporttal - s néhány újonccal - itt folytattuk a táborsorozatot. Újra Cecéig vittek minket a szülők, s onnan mentünk a Mecsek felé. Az időjárás csak a pécsi-tavi és a velencei-tavi strandolást hiúsította meg. A Zengőről lejövet kapott el minket még egy eső, tehát Püspökszentlászló megint kimaradt. Ebben az évben sikerült Csurgón aludnunk. Hazafelé szembesülnünk kellett azzal, hogy a 61-es és a 63-as út hétköznap rettentő zsúfolt és veszélyes. (szállásaink egy-egy fényképpel)

2003. Nyugat-Magyarország III. (ami egy igen érdekes hangulatú, jó kis tábor volt...)

Csapatunk igen vegyes összetételű volt: "öreg harcosok" és újoncok alkották. Bobáig vonatoztunk, majd megkerültük a Fertő-tavat. Kőszegnél megint átmentünk Ausztriába, mert az Írott-kőre tekertünk fel. Majd néhány napi őrségi barangolás következett. Felsőszölnöknél Szlovéniába is átruccantunk, fél napot tekeregtünk ott. A Zalai-dombság meglátogatása után Letenye érintésével Nagykanizsáig mentünk, s onnan vonatoztunk haza. Az időjárás mindvégig nagyon kegyes volt hozzánk, mindössze egyszer lógott az eső lába - s végig meglepően nagy melegben tekertünk. (szállásaink egy-egy fényképpel)

2004. Bükk-Aggtelek V. (amikor a "zsír-mokány" csapat emlékezetből főz...)

A többségük már két táborban volt velünk korábban, most a legnehezebb útvonalra mentünk. Nagyon szuper tábort rendeztünk, de inkább a gyerekek, akik nagyon fegyelmezetten, talpraesetten, önállóan, segítőkészen csináltak mindent. Szinte minden este a nagy főzés varázsával végződött, amikor a leglehetetlenebb helyeken főztek és sütöttek jobbnál jobb kajákat: például Martonyi-kolostorromnál parázson palacsintát vagy éppen a Lendeczky-pihenőnél a parázs fölé helyezett rossz csomagtartón rablóhúst... (szállásaink egy-egy fényképpel)

2004. Zemplén I. (amikor sok év után újra felderítünk...)

A csapat tagjai közül valakinek ez volt már a 6. tábora, de minimum 3 táborban mindenki volt már velünk. Miskolcról indultunk, majd Tokaj és Nyíregyháza érintésével végül elértük a Zempléni-hegységet, ahol sok-sok napot tekeregtünk. A kezdeti változatos, de nem forró idő után beköszöntött a hőség, s eléggé elfáradtunk. Gyorsan haladtunk minden nap, s végül 10. nap Miskolcról vonatoztunk haza. Szép helyeken jártunk. (szállásaink egy-egy fényképpel)

2005. Nyugat-Magyarország IV. (amelyik egy defektes tábor lett...)

A "zsír-mokány" csapat újra elindult kerékpározni. Szépen és gyorsan haladtunk minden nap, amikor éppen nem volt defektünk. Mert az szinte minden napra jutott, esetleg több is. A Fertő tavat óriási ellenszélben értük el, két napig tekertünk igen nagy erőbedobással, de utána már nem akadályozott minket a szél. Az írott-kői napon Ausztriában és a szlovéniai napon áztunk el nagyon. Egyébként jó időnk volt, s a gyerekek is nagyon ügyesek voltak végig.

2007. Kelet-Dunántúl X. (amelyik egy extra-cuccos táborra sikeredett...)

Egy éves szünet után újra útra keltünk, sőt újabb csoportot alakítottunk ki 9 hatodikos és 2 hetedikes tanulóval. A viharos időjárás és más kedvezőtlen tényezők miatt a programon néha módosítanunk kellett, de végigtekertük az útvonalon. A vértesi körtúránk elmaradt, helyette a Balatonnál egy strandolós napot iktattunk be. A Velencei-tó megkerülését a rossz időjárás akadályozta meg, de az a nap is jól telt el sok-sok játékkal és a megérdemelt pihennéssel. Hősiesen és nagyon fegyelmezetten kerekeztek és dolgoztak a gyerekek mindvégig. Jó volt! Köszönöm, hogy újra részese lehettem egy ilyen kalandnak! (szállásaink)

2007. Kelet-Dunántúl XI. (amikor ilyen formában utoljára jártunk be ezt...)

Ebben a táborban azok vettek részt, akiknek a júliusi időpont nem felelt meg. Az előző tapasztalatai alapján úgy módosítottuk az útvonalat, hogy Gánton aludtunk háromszor és így két kirándulással sikerült bejárni a Vértest. Bár így messziről indultunk át a Római-fürdőhöz, de oda mégis viszonylag korán értünk, mert szépen haladt a kis csapat. Az időjárás kegyes volt hozzánk sokáig, mert két napon is csak körülöttünk volt eső és vihar. A Velencei-tónál esőben kezdtük a tókerülést, de végül egészen jó hangulatban tekertünk a látnivalókhoz. Fáradtan, de sok-sok élménnyel tértünk haza. (szállásaink)

(S miért jártunk ilyen formában utoljára ezen az útvonalon? Mert a következő években már új csoporttal nem megyünk ilyen jellegű táborba, de a mostani új csoporttal még megyünk kerekezni a kijárt útvonalakon. Azokon is fogunk kicsit módosítani, hogy teljesíthetőek legyenek, mert sokszor van tűzgyújtási tilalom, sok a magánerdő, sokszor csöppenünk vadászatba, s ezekkel járó problémákat el szeretnénk kerülni. Természetesen a kelet-dunántúli útvonal megismert tájait, településit, látnivalóit más túrák alkalmával még fel fogjuk keresni. Biztos, hogy még megyünk akár egy hetes kerékpáros táborba Csákányospusztára vagy Gántra, s onnan fogjuk bejárni a Vértest...)

2008. Folyók, tavak mentén I. (amelyik csak 6 napos volt, de legalább volt...)

Június végén egy olyan útvonalon keltünk útra, amelyen így még nem voltunk, bár egy részén 1995-ben már jártunk. Főleg kempingekben aludtunk, de volt egy vadkeminges éjszakán is az Ipoly közelében, ami nagyon tetszett mindenkinek. Többször is strandoltunk, hol egy folyóban (Duna), hol egy tóban (Bánki-tó), hol egy medencében (Balassagyarmat, Tahi).

2009. Dél-Dunántúl X. (amelyik nagyon-nagyon jól sikerült...)

9 napos útvonalat és programot állítottunk össze úgy, hogy szülői segítséggel Cecéről indult a tekerés és Budapesten fejeződött be. Minden nap esett az eső, sokszor kellett csúszós vagy éppen ragadós sárban tolnunk a kerékpárokat, sőt a turistautakra dőlt fákkal is meg kellett küzdenünk. Többször is módosítottunk a programon, több látnivaló is kimaradt, de a lelkesedésünk töretlen volt, s tartva a tervet, sikerült az útvonalat bejárnunk. A 8. nap rekordot döntve egy nap (cuccal) 118 km-t tekertünk! (szállásaink)

2010. Bükk-Aggtelek VI. (amelyik ismét jól sikerült...)

9 napos útvonalat és programot állítottunk össze a régieknek és az újaknak úgy, hogy vonattal utaztunk Füzesabonyba és a Bükk és az Aggteleki-karszt területén tekerve végül Miskolcra jutottunk. Minden nap iszonyú hőségben haladtunk. Jártunk Egerszalókon, Sirokon, Szarvakőn, Bélapátfalván, Szilvásváradon, Nagy-mezőn, a Hór-völgyében, Putnokon és Keleméren, a Baradla-barlangban kétszer is, Martonyiban, Szalonnán és Perkupán, a Garadna völgyében és Lillafüreden, Miskolctapolcán.

2011. Nyugat-Magyarország V. (amelyben jókat játszottunk...)

10 napos táborunk Celldömölkön kezdődött, majd kapuvári éjszakázás után megkerültük a Fertő-tavat. Fertőrákoson át a kissé elhanyagolt balfi kempingbe mentünk. Kőszeg után újra kiléptünk Ausztriába és feltekertünk az Írott-kőre. Nagy ereszkedés után Szombathely magasságában értük el újra kis hazánkat. A vadása-tavi kempingben kettőt aludtunk, a pihenőnapon vendégeinkkel tekertünk egy kicsit a környéken. S jött az egyetlen vadkempingünk Szentgyörgyvölgynél. Szentgotthárd után Felsőszölnöknél Szlovéniában tévedgettünk el, de sikeresen visszajutottunk hazai földre. A csesztregi kempingezés után olajkutat kerestünk és a zalaegerszegi strandra tekertünk. S már gyülekeztek a viharfelhők. A vonathoz tekerve nagyon eláztunk...

2012. Szlovénia I. (amely szép, de nehéz volt...)

9 nap alatt 591 km-t tekertünk. Nagykanizsáig vonattal mentünk, Lentiig kerekeztünk, ahol vadkempingeztünk. 2. nap 124,5 km-t mentünk, este 10-re, igen fáradtan érkeztünk meg Mariborba. Másnap pihenőnapot tartottunk. 4. nap a velenjei "fizetős vadkempingig" mentünk. Másnap magassági rekordot döntöttek néhányan 1027 méteres magasságban, mikor egy völgybe kirándultunk cucc nélkül, s ők egy szép templomhoz is felküzdötték magukat. 6. nap Celje felé vettük az irányt, útközben a Savinja folyóban fürdőztünk egyet, este pedig a foci Eb döntőjét néztük meg. Következett a ptuji - igen drága - kemping, majd tekerés Lenti felé. Már kipróbált helyen vadkempingeztünk, s utolsó nap - a hazavonatozás előtt - kipróbáltuk a nagykanizsai strandot.

2013. Szlovákia - Felvidék I. (amely nehéz, de teljesíthető volt...)

9 nap alatt 485 km-t tekertünk. Miskolcig vonattal mentünk, Aggtelek közeléig kerekeztünk, ahol vadkempingeztünk. 2. nap nagyon eláztunk Dobsina után felfelé, vizesen és fáradtan érkeztünk meg a "fizetős vadkempinbe". Másnap megnéztük a jégbarlangot, majd jégeső tette próbára az erőnket. 4. nap Poprádon át a Magas-Tátra lábáig tekertünk. Másnap magassági rekordot döntöttek néhányan 1346 méteres magasságban, mikor elértük a Csorba-tavat. 6. nap nyugatnak és délnek felé az irányt, útközben átkeltünk az Alalcsony-Tátrán. Következett egy családias kemping, majd tekerés délre. A tóparti éjszakázás után a határ felé mentünk. Már kipróbált helyen vadkempingeztünk, s utolsó nap - a hazavonatozás előtt - ücsörögtünk és beszélgettünk a miskolci állomáson.

2014. Szlovákia - Kis-Kárpátok. (amely érdekes, de változatos volt...)

9 nap alatt Győrtől Győrig tekertünk. Jártunk Dunaszerdahelyen, Pozsonyban, északon a cseh határnál és Vág völgyében is. Egy helyen nem volt kempingünk, de legalább zenéltek nekünk este a helyi fiatalság örömkedésével. Volt eső, volt forróság, volt pihenőnap, volt hosszú nap visszafelé.

2015. Balaton és Balaton-felvidék (amely nekem nehéz, de teljesíthető volt...)

9 nap alatt 5-ször haladtunk tovább a Balaton körül, négy napon északabbra tekertünk pihenésképpen... Voltunk a Káli-medencében, a Tapolcai-tavasbarlangban és a Szent György-hegyen és Mencshelyen. Alapvetően jó időnk volt: hőségriadós hőmérséklettel.

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!